onsdag 7 maj 2014

I dag har jag sprungit ifrån mig själv

Denna dag började likt gårdagen, men i större hastighet och dubbel styrka. Två konferensrum att ställa ordning. Försöka få in Skellefteå krafts rumsnycklar så att städning av rum kunde påbörjas till nästa grupp - Securitas.
Hade en plan om att vara klar till 10.00 då jag tänkte sitta med arbetsgruppen och planera säsongen och allt vad det innebär med, semester, guideschema, arrangemang osv.
Gick så där.
När Securitas skulle börja koppla upp sig i konferensrummet som jag fixat, så var det lite för dålig uppkoppling för att genomföra en webbaserad utbildning på. Ingen fara, flyttade dom till stora konferenslokalen där nätet funkade klanderfritt. Alla nöjda!
Panikstädade rummen och satte mig på arbetsplatsträffen något sen och andfådd.

Lunchen ägnade jag åt att låna en kanon eftersom den "gamla" inte stämde med datorerna och lampan var lite sliten, tyckte en konferensgrupp. Störde min fd kollega som ilsket upplyste mig om att han ville sitta på toa ifred (tre intensiva samtal i följs och ett sms), men jag fick med mig kanonen tillslut.

Ops! just ja, Holmsundstvätt skulle komma och hämta tvätten. Jag och Jonny ( min kollega) slängde oss iväg till tvätt förrådet och ställde ut tvätt säckarna.

Sen lugnade vi ner oss med att titta på dom gamla möblerna vi haft i arbetarbostaden och som vi nu ska ställa in "galleri "Eleonora".

Nu kommer vår redovisnings tjej förbi och ska fixa med moms och justeringar inför bokslutet.

Jag har ett fantastiskt jobb och man vet aldrig hur dagen varken ska börja eller sluta.






Inga kommentarer: