tisdag 10 juni 2014

Helikopter gäst

Ja, hur ska jag beskriva denna dag.
Började med utcheckning av gäster och det innebär också utstädning och ren bäddning av rum.

Sen blev jag stående en stund och titta på när en av våra gäster skulle åka härifrån. Han kom nämligen i helikopter. Han var ingen ovanlig gäst, men han hade ett litet udda färdmedel. (tyckte vi, inte han)
Såg lite häftigt ut när jag kom på morgonen och den stod parkerad på gräset.

Lite sen (hon ringde och bad om ursäkt)så kom så tv 4 och rekade inför en inspelning som ska göras på bruket i morgon, från 08.00 -23.00 trodde hon. Jag vet faktiskt inte om jag får säga något mer, så ni får en ny Cliff hanger till i morgon.
Men spännande, fantastisk marknadsföring och så roligt att dom vill spela in här, med andra ord så älskade hon miljön. Det blir en "serie" inspelningar runt om i Sverige och en kommer att göras här på bruket. Visas till hösten!

Direkt i guidekläderna och guida en grupp från Örnsköldsviks hållet. Jätte trevlig grupp. Jag har märkt att jag nästan alltid skriver - det här var en jätte rolig grupp, jätte trevlig grupp jämt. Men det är så att varje grupp är så unik och så fantastisk på sitt allra egna sätt, så ingen guidning blir den andra lik. Å den här gruppen var bara så trevlig, sen blev det ju inte sämre av att dom sa det här var den bästa guidningen dom varit på. Mina 157 cm blev plötsligt 168 cm och långkjolen blev för kort :)

Efter lite pyssel med underskrifter och planering av 17 juni, så slog jag till och planterade de nyinköpta pelargonerna i min nymålade låda.
Så nöjd jag blev.
 
 

Inga kommentarer: