fredag 11 juli 2014

Film i hyttan

I dag har jag faktiskt varit ledig för första gången på gud vet när :) Skönt, man behöver få se något annat än vackra byggnader och trevligt folk. Så jag åkte till Umeå och trängdes med svettiga, irriterade turister och såg på nybyggda byggnader som inte på något sätt kan liknas med Olofsfors bruk. Så i morgon kommer jag att uppskatta våra fantastiska byggnader igen :)

Men jag måste få berätta vad vi gjorde i går kväll.
Jo vi såg skräckfilm i hyttan ! Jo - applåder tack! Det är det nog inte alla som törs :)
Vi brukar vi som jobbar på Olofsfors bruk, aktörer på bruket, boende på Olofsfors och några till, se film i hyttan. Det är väldigt speciellt. Varje gång har vi sagt att vi ska se en skräckfilm, men det har alltid slutat med en tecknad eller svensk snäll film. Nu morskade vi upp oss och slog till med en svensk skräckfilm - frostbiten. Det var en lämpligt läskig film, lite humoristisk, några överrasknings moment och en viss spänning. Så med filtar, chips och dricka så samlades ett tjugotal personer och trotsade rädslan.
Vi brukar se på hösten när det blivit lite mörkare, men i år ville jag att våra konstnärer som bor på bruket och personalen som jobbar på kafé Anno och som också bor här, skulle få vara med.
Jag skulle tro att vi hinner mer några fler filmkvällar innan kylan biter på så att man inte kan sitta still i två timmar.


 

Inga kommentarer: