tisdag 8 juli 2014

På löpande band

Morgonen började med att jag åkte runt och öppnade alla byggnader som ska öppnas, närmare bestämt 7 st. Det tar sin lilla tid. Det är fler byggnader som är öppna på området, men dom öppnas av  någon annan.
Efter ett liten snack med trevliga gäster på herrgården och krögarna så gick jag ner till mig. När jag sen skulle iväg för att hämta mörkläggningsgardiner som jag beställt, bal med toarullar, några brickor till gula huset så man kan bära ut frukost i det gröna, en skrapa och lite vinster till skattjakten m.m......då är mina bilnycklar och nyckelknippan med alla nycklar till museet borta. Jag leta, leta och leta, gick upp på herrgården och frågade om dom hade sett knippan, ringde vaktmästaren, fråga Kent Ottosson, men samma svar överallt- nä ingen hade sett nycklarna. Men tänkte jag är jag helt snurrig, 30 -45 min letade jag nycklarna. Kent hjälpte mig och jag började nästan tro på spöken - bägge nycklarna borta. Jag rekonstruerade allt jag gjorde efter jag klev ur bilen.....icke en nyckel så långt ögat kunde nå. Då stoppar Kent Ottosson ner handen i sina byxor och tar fram bägge nycklarna. Vi hade tydligen lik nyckelring på bilnyckeln, så lite skamsen så erkände han att han var spöket. Så nu ligger stressnivån på hög och allt i dag kommer att gå med en rasande fart :)

 
Nu håller utställningen på att ta form i hyttan. Men jag uppmanar fortfarande alla att komma och hjälpa tjejerna att fixa och trixa och göra löpnade band.
 

 
 

Inga kommentarer: