tisdag 6 maj 2014

I dag är ingen vanlig dag- kostymdag!

Dagen rivstartade med att ställa iordning konferensrum  för Skellefteå kraft som kommer i dag. Man kan tro att det bara är att se till att det finns ett rum där dom kan vara, men icke. Pennor, block, kanon , godis, vatten, muggar m.m. måste ställas på plats, se till att dom har koderna för nätuppkoppling, schema för dagarna (så dom vet när och var dom ska fika och äta) se till att toaletterna är fyllda med papper osv.

Kl 10.00 skulle jag infinna mig på bibloteket, 2014 möte för Nordmaling. Vi var ett gäng på 7 st som träffades och planerade för Nordmaling Baroque & Beyond 29.8-7.9.
Jätte trevligt!
Sedan första dagen vi började planera detta har jag varje möte hävdat att vi måste få låna Baroque kläder någonstans. Det är ju bara självklart att man på en Baroque festival måste stå och ta emot gästerna i rätt klädsel. Till saken hör att jag älskar kostymfilmer och kostymkläder, så jag har hela tiden känt att detta tillfälle får inte rinna ur händerna på mig.
ÅÅÅÅ vet ni vad Erik Enström Norrlandsoperan hade ordnat till i dag? Bilder från Stockholmsoperas kostym förråd, foton på kläder som vi kommer att få låna. JIPPI! Och det bästa av allt, jag får åka ner till Stockholm och hämta upp dessa klänningar och kostymer, är detta en lyckodag eller inte?
Då hoppas jag på att få se hela deras fantastiska förråd (eller vad man kallar det)
Sen toppar en fd kollega Mats Näslund dagen med att bjuda mig på lunch. Alltid trevligt att få träffas och snacka lite gamla och nya minnen.

Nu ska jag försöka samla mig och återgå till att ringa några samtal som rör aktiviteter i sommar, föreställningar och utställningar.

Kl 19.00 kommer två Italienare och checkar in på herrgården, vart ska denna dag sluta?




Utställning som var på Biblioteket.





John Jenning är nog lite Barocque

Inga kommentarer: