lördag 29 november 2014

Förändringens vindar viner runt huvudet

Tänk vad tiden går när man har roligt.
Jag började blogga för att jag verkligen ville visa vad man gör på ett museum när det inte är fyllt med besökare och aktiviteter.  Vad gör en intendent egentligen ? Jag funderade själv innan jag började jobba på bruket och har full förståelse för denna fundering. Efter säsongen så slappar man eller?
Men det är så mycket som händer så jag kunde bara inte låta bli att börja blogga.
Nu när jag jobbar halvtid så tickar inläggen in i långsammare takt, men nu är det i alla fall dags för inlägg nr101.
Det som har hänt från blogg inlägg nummer ett till blogginlägg nr 101 är att fokuset från ett jobb som slukat en till hundra procent, så har jag nu så mycket som händer i mitt privata liv och i mitt jobbsökade liv. Jag jobbar ju faktiskt redan nu en dag i veckan på ett annat ställe. Den processen att komma in ett nytt jobb,  fundera på vad man vill göra i livet, få tid med barnbarn, hitta nya fritidsaktiviteter osv har jag gärna delat med mig känner jag.
Men jag känner lite motstånd utifrån vad jag skrivit att bloggen ska handla om. Men om man bara tänker på vad bloggen heter - Åsas tankesmedja så tänker jag och funderar jag  på olika tankar hel tiden. Vad vill jag bli när jag blir stor? Hur kommer mitt barnbarn vara när han är stor? Hmm....
Jag ska suga på ändringen, men vi får se. Bloggen känns som en Olofsfors blogg........
För jag har faktiskt följare från bla Norge som varit besökare på bruket och förälskat sig i Olofsfors bruk, då känns det som om dom inte vill höra om mitt nya jobb å vad jag fyller min vardag med.
Jaja, nog om detta. Jag tassar försiktigt vidare och hoppas att inte kliva på någon mina.

Nu ska jag klösa bort lite stearin från Lucians cape, för i morgon är det kröning i kyrkan av Sveriges kallaste Lucia 2014.



Tassar försiktigt vidare och hoppas på tur




Inga kommentarer: