lördag 31 januari 2015

Hårt gäng på besök i hård miljö.

I veckan fick jag ett roligt samtal.
Vår praktikant kom ner springande från övervåning och sa att jag hade telefon. Jag tog luren och i örat sa en kille - Hej ! jag har en liten konstig fråga, är du svarthårig? Jo, det skulle man kunna uppfatta mig som, svarade jag.
Då berättade han att jag hade sett honom när han fotade på bruket och att jag tyckte att han skulle fortsätta fota i hyttan. Så jag låste upp och han började fota inne i hyttan.
Han talade om att han hade fått jätte fina kort och jag svarade att det är inte konstigt i en sådan häftig, vacker, unik miljö.
Nu till frågan - skulle jag kunna få komma tillbaka till hyttan och fota ett musikband och deras affisch. Bandet hade sett hans foton och tyckte att dom var så bra att det var där dom vill ta korten till affischen.
Självklart blev mitt svar. Har jag fått några att uppskatta hyttan lika mycket som jag, så självklart.
Komm bara kom, men några få villkor ;)
Han tackade så mycket (Henry, Henke Olsson) och tackade så mycket för min vänlighet och lade till - du är väldigt ovanlig. Va? - det är få som är så lättsamma. Det var väldigt snällt sagt tyckte jag. :)

Nu i dag, lördag så kom dom vid 11.00.
Det visade att jag träffat två av bandmedlemmarna tidigare på bruket när dom sov över och skulle spana på spöken.  Det var ett minnesvärt möte : ), ett möte som jag gärna berättar om när spöken kommer på tal i något sammanhang.

Vi kom överens om att det skulle vara så häftigt att spela in deras video i hyttan och sen ha en konsert i sommar.
Dom spelar hårdrock med lite influenser av Country (banjo) och vad passar bättre att spela i en hytta där man tillverkat järntackor, än hårdrock.
Ja den som lever får se.

Jag längtar nu att få se några provbilder som vi ska få lägga ut på hemsidan (och bloggen)
Henke skulle skicka några prov i mitten på veckan.
Såå spännande.
Jag hoppas verkligen att jag får jobba med dessa grabbar mera, båda band och fotograf. Fotoutställning kanske???? Hmm

Här nära några bilder jag tog när dom i jackor leta bra bakgrund för fotografering. Ni kanske känner igen bandmedlemmarna. Om inte så får ni en Cliffhänger tills jag kan visa några foton som tog i dag och avslöja bandnamnet.
Men det börjar på Hell......






Inga kommentarer: