fredag 24 april 2015

Fest /TedX kan ge huvudvärk

Dagen efter fest kan man få en viss huvudvärk, har jag hört.
Och i går på Sliperiet så var det fest/ TedX och jag satt och bokförde med Random bastards rappande i bakgrunden och med chipsskålen bredvid datorn. Man kan faktiskt inte komma närmare fest och men så vaknade jag med huvudvärk i dag också. What ?
14 studentuppsatser i en antologi om regional utveckling.
Studenterna satt bredvid mig och kreerar om framsidan på antiologin under TedX och det fick flera besökare att titta in och nyfiket frågade vad dom höll på med. Både när det gällde konsten och uppsatserna.
Två av dessa ungdomar, Linn och Elin skriver om Olofsfors bruk....så spännande!
Vilka ungdomar! konscentrationen var inte riktigt på topp kan jag säga.
Sen var det extra kul att träffa Julia Öhrling igen, vår praktikant som varit hos oss i tre månader. Skulle jag kunna anställa henne på Olofsfors så skulle jag göra det. Hon har varit toppen att ha som arbetskamrat.
Men utifrån huvudvärken kan jag bara konstatera-att jag hade nog kul i går.

Skulle nog kunna tänka mig att alltid ha dessa ungdomar i kontoret
 
Föräldraledighet - mäns upplevelse av barnledighet. (ser ju alla)





Random bastards gör ljudcheckning

Inga kommentarer: