måndag 22 augusti 2016

Tillbaka på brottsplatsen - HEJ!

Ja nu har jag gjort min första arbetsdag efter 4 v semester. Å vilken dag sen..... Börjar med att försöka väcka datorn som försökte ladda hem 245 st mail. Ja dom var inte olästa, jag hade haft koll på mailboxen hemifrån, men nu skulle det laddas upp på jobbet. Sjukt segt och väldigt jobbigt. Orka inte vänta.
Tog en annan dator, där ekonomisystemet och lönesystemet finns. Lönen ska ju ut till på torsdag och börja lägga upp sommarjobbarna och den nya guiden. Och vilket elände det blev, fick inte in ob- ersättning, fel person nummer, fixade ut lön, men ser då att två stycken inte var med på listan. ja, lite ringrostig kände jag mig. Rolf Eriksson kom och skulle börja bokföra och skulle då ha den dator jag just fixat löner med, men jag var just klar så det gick ju bra.
Sen dök Sebastian Rechlin upp och vi skulle planera en kurs/ konferens vi ska ha fred - lördag tillsammans med Arbetsam, museet i Norrköping.
Sen ringde Anita Sidenbladh och talade om att hon var på ingång till bruket. Kul, jag missade henne ju när jag var i Stockholm under semestern.
Vi har ju styrelsemöte på onsdag ( därför är Anita här) och det är ju alltid spännande. Nu har vi också en ny ordförande att hälsa välkommen och en gammal att avtacka. Spännande!
Kul att träffa Sören och Anette B igen.....
Jonny har semester den här veckan, så han har jag inte träffat än.
Efter datorn tuggat och tuggat, hade han nog tuggat upp förmågan att öppna PDF filer. Va f..n. Jag som skulle lägga upp extra föreställningen till helgen - Sägenvandringen och den var på PDF. kUnde inte öppna ett enda dokument. Bara att maila hem affischen och försöka göra det hemma.
Trotts detta tuggande.......
Jag är sååå glad att vara tillbaka, det känns jätte jätte bra.

Under semester så har vi verkligen varit på museum maraton, besökt många museum med stort intresse. Man vill ju alltid få nya idéer, uppslag och inspiration. Men vissa besöksmål är svåra att slå och efterapa, som Millesgården på Lidingö, där jag poserar i en av många fantastiska trappor.             ( Egentligen vill jag få  sällskapet att ta en annan väg) Fantastiskt ställe som jag varmt rekommendera.


kungsholms blomma :) 


Inga kommentarer: