måndag 10 oktober 2016

Gör som ICA i Nordmaling- besök bruket

I helgen hade jag en märklig guidning. Eller den var fantastik rolig, ett trevligt gäng och en alldeles underbar guidning, men märklig.
En person i arbetsgruppen fick en delar av arbetsgruppen att se en kvinna gå i hyttan. Hmm, hur kan flera personer se något och jag får aldrig se något övernaturligt som verkligen vill. Det tycker jag var märkligt! Mycket märkligt! Det har aldrig hänt på en guidtur förr. Det har hänt att några kan ha kommit fram efteråt och säga att när vi gick där så kände jag att vi inte var själva eller nått. Men undr guidningen så säger dom inget. Men den här kvinna skrek rakt ut - jag ser en kvinna. Jag måste prata med henne. Det kan bli spännande.
Jag och min kollega gick runt i hyttan när gänget hade farit för att kolla om det var någon ungdom eller något som kommit in när dörren stod öppen och att det var det hon såg, men vi hittade inget.
Men förutom den lilla incidenten det så var ICA Lasse med personal ett helt vanligt och ett väldig trevligt gäng att guida. Dom är större arbetsgupp än vad man tror, 26 st personer ( inkl sommarjobbarna)
Så gör som ICA, gör ett besök på bruket- ett av Sveriges mest välbevarade Järnbruk.



Lägg till bildtext
Lägg till bildtext



Inga kommentarer: