fredag 16 maj 2014

Baksmälla

I dag känns det som om jag har en lätt baksmälla, även om jag inte dricker alkohol. Kan tänka mig att all spänning inför publiceringen av årets industriminne kommer nu. Konstig, men det är den enda förklaringen jag har.
Morgonen har gått åt till att komma ikapp med allt på skrivbordet, alltså mycket administrativt. När jag gör det i flera timmar så kan det lätt börja krypa i kroppen och lusten att få röra på sig eller åtminstone göra något kreativt ökar. Det hände i dag, å då finns ingen bättre arbetsplats än Olofsfsors bruk. Finns hur mycket som helst att sätta fingrarna i.

Jag har länge funderat på att lägga in mattor i vissa av rummen som vi hyr ut, så nu gjorde jag slag i saken och testande.
Jag har taget en före bild och en efterbild, så ni kan själva bilda er en uppfattning om resultatet. Tycker nog att det blev lite mysigare i John Jennings rum (som det heter)
Nu ska jag bara byta gardiner också tror jag, måste nog besöka Olofsfors garn och tyg på lunchen och prata med Gertrud om passade tyg.

Jag skulle verkligen vilja få tid att inreda våra rum utifrån rumsnamn. I smedens rum är allt i smide, sänggaveln, gardinstången, bord osv. I kolarens rum kan allt få gå i svart och trä (kolmila) i Johan Jennings rum vill jag inreda i rött och kristallkrona har var ju trotts allt en mäktig man som älskade nämligen rött, i timmermannens rum går allt i trä såklart osv.
Det vore väldigt roligt!
Det är precis det här som är det mest fantastiska med mitt jobb, det är så varierande att jag tror att man aldrig kommer att tröttna på det.
En annan gång då jag blev trött på att sitta och trixa med papper, så gjorde jag ett Olofsfors memory- det sålde slut direkt.
Jätte kul!


Före och efter bild

Inga kommentarer: