måndag 12 maj 2014

Efter helg kommer vardag

Efter en kort helg så är man tillbaka på brottsplatsen. Trotts mulet väder så händer det saker på bruket.
Den nya diskmaskinen till herrgården har kommit och är just nu påväg att installeras. Jippi! Herrgården öppnar för allmänheten den 19 maj. Ska bli så trevligt när lunchgästerna kommer tillbaka, både gamla och nya.
Kocken William Berggren är en supertrevlig kille som jag verkligen ser fram emot att springa på varje dag, han är kvick i mun och en trevlig prick.  Men inte att förglömma paret Fritjof som ska driva herrgården, där sitter det inte fast. Flera nya aktiviteter kommer att tillkomma på bruket, bl.a. cykeluthyrning med picknickkorg.


Maritha, Håkan och William

















Sen förbereder jag boende/frukost för två finska killar som gör något jobb åt OFAB, dom ska bo här hela veckan. Jag tänkte göra mig till och försöka få till ett välkomstbrev på finska. Kontaktade min halvfinska vän och undrade om hon kunde översätta ett brev. Men det visade sig att hon var mer finsktalande och inte lika finskskrivande. Men jag har en broschyr om Olofsfors bruk på finska som jag får ge dom, så det ska nog lösa sig ändå :)

Pelletgubben är också här, så något har hänt med pelletsbrännaren. Han har många bra egenskaper den mannen och en av dom är att han nästan alltid kommer med en bullpåse. Och så är fallet i dag :) Så nu ska jag gå och ta en kopp kaffe med dopp.

Inga kommentarer: