lördag 10 maj 2014

Helg på bruket

Idag har jag guidat en grupp från Västernorrland (tror). Jätte trevligt, intresserade och dom tålde kyla. Det är så kallt när man är inne i hyttan, skulle behövt både långkalsonger och mössa. Men inte, tunnstrumpor och barhuvad var guiden.
Dom avslutade sin tur med att fika på Kafé Anno 1762.
När jag lämnat av dom vid kaféet så gick jag tillbaka till kontoret och där stod bussen med busschauffören med huvudet inne i motorutrymmet.
Jag undrade hur det gick, -inte bra, jag får inte igång bussen svarade han. Men han upplyste mig om att han ringt efter en ny buss. Oj oj.
Men hur det var så började vi prata om att kunna knuffa bussen nedför den lilla backe som blir efter ladugården.
Jag sprang och hämtade byborna som hade krattdag i dag. Dom lämnade sina krattor och lövhögar och kom för att hjälpa chauffören. Och vips vad bussen igång och han kunde avboka bussen som var på väg. Otroligt starka bybor har vi här i Olofsfors.





Klockan 12 träffades bruksgruppen och tittade över lekstigen som vi har här på bruket.
Vad kan vi förbättra och vad kan vi göra nytt?
Vi kom fram till vad vi ville göra och delade på arbetsuppgifterna, så fixar var och en när dom har tid.
Så nu uppmanar jag barnfamiljer att titta förbi i sommar och testa de nya aktiviteterna på lekstigen. Några nya (riktigt bra) och några saker ser vi bara över och förnyar lite.
 
 
 











Inga kommentarer: