fredag 23 maj 2014

Lekstigen kanske också kan liknas med ett gympapass.

Nu på morgonen började jag städa efter Norrmejeriet som varit här på konferens. Medans jag tog bort de använda sängkläderna och bäddade rent så började jag känna att jag gjorde som ett gympapass. Med mina 157 cm hög måste jag sträcka mig upp högt för att skaka i täcket - tar på armar, nacke, rygg å mage. Sen ska lakanet på sängen, lutar mig över sängen - vaden, rygg och magmuskler fick jobba osv.Tänk syrran som lägger ut så mycket pengar i månaden på gymkort, å jag får betalt för att gymma. Efter sex sängar och sex rum att städa så känner jag mig värm.
Kan nog bara ligga i soffan och äta chips i kväll och tänka på syrran som svettas på gymmet. Härligt!

Nu har dörrkarmen och dörren kommit på plats till lekstigen, den har fått sig en ansiktsklyftning. Lekstigen börjar på ta form och det blir så spännande att se den klar. Vi håller (som jag har skrivit om tidigare) på att förnya och laga lekstigen.

Dörren till lekstigen och gubben Stig som övervakar.

Inga kommentarer: