tisdag 3 juni 2014

Å boj å boj, livboj

I dag har vi haft besök av ett par som bodde 100 mil söderut. (minns inte vart dom kom ifrån, skäms på mig...) Dom kom redan vid 09,30 och jag låste så klart upp museet och hyttan så dom kunde gå runt och titta på bruket. Jag skickade också upp dom till kättingsmedjan /stångjärnssmedjan där jag visste att två smeder från Schweiz höll på fixa med våra gamla industrimaskiner. Sebastian Rechlin som ofta är hos oss och med sig hade han en kille som i Schweiz jobbar som industrismed, så vår stora räckhammare kändes som hemma.
Gästerna åt sen lunch på herrgården och det slutade med att dom tog in på ett rum och blev kvar över natten. Jätte trevligt!

Sen har jag varit och tittat på den jätte fina livboj som vägföreningen har satt upp vid lekstigen mot kanten av vattnet /leduån. Olofsfors bruk står det så prydligt på den. Vilken bra idé, sen har dom satt ut blomkrukor /blomlådor på vägen så att bilarna måste sakta ner och barnen på bruket kan känna sig lite tryggare. Bra jobbat vägföreningen.


Skepp å hoj, vilken fin livboj

Inga kommentarer: