måndag 9 juni 2014

Regn ute, men sol inne

Idag blev det en raketdag, om det nu finns något som heter så.
Checkade in några som skulle pyssla med plan (små flygplan tror jag) visade sig bara vara bekanta.
Sen kom några som ska gifta sig här i sommar och ville mäta bord och kolla det sista.
Dagen fortsatte med samtal och planeringar med TV 4 (nu kommer en Cliffhänger) mer info i morgon.
Lunch med PEAB och fastighetsbyrå, jätte trevligt.
Akut iväg på banken för att betala en räkning till Tyskland, för att dom ska släppa iväg teglet som vi beställt där. 
När vi sätter igång ugnen i stångjärnssmedjan så tål det teglet inte så många eldningar, i Tyskland finns ett tegel som tål upp till 1550 grader och då också fler eldningar = visningar.
På väg tillbaka fixade jag lite blommor och blomjord så att  vi kan göra fint inför öppning av säsong och till den 14 juni (motorträff) och 17 juni (prisutdelning)
När jag kom tillbaka målade jag en låda svart för att planera mina nyinköpta pelargoner i, jätte fint.
Tagit emot nya nattgäster, så i kväll blir det ca 10 st som sover över på bruket och i morgon kommer 8 st. till. Kommer även att landa en helikopter,  piloten ska sova över :) inte varje dag det händer.
Hela veckan har vi nattgäster.
Haft kontakt med länsstyrelsen och fortsatt planering inför 2015 och projektansökningar. Jag hade tre smeder i stångjärnssmedjan, så upp dit och planera lite och passade på att ta lite bilder.
Nu ska jag bara fixa bort lite pappersarbete och sen bege mig hemåt för att ladda för en ny raketdag :)
Jag gillar raketdagar, några i veckan i alla fall.


Bild 1 räckhammaren + smed
Bild 2 det nylagde vattenhjulet
Bild 3 ugnen
Bild 4 två smeder i arbete

Inga kommentarer: