lördag 12 juli 2014

Lördag på bruket

I dag håller våra konstnärstjejer på att packa ihop och dom åker en efter en ifrån oss. Siste tjejen åker i morgon. Känns lite tråkigt faktiskt, dom har som blivit en del av oss och bruket, dom har varit med när vi sett film i hyttan och olika fester, så lite tomt blir det.
Men deras utställning i hyttan hänger kvar hela säsongen och den i ladugården hela nästa vecka. Så även om brudarna sprids med vinden så finns deras konstverk kvar ett tag till.

Det har varit en lugn dag, jag kunde till och med gå och äta lunch på herrgården. (vid 14,30) Det hör inte till vanligheterna en lördag när man är själv. Jag tog en hamburgartallrik - jätte god! Det är skillnad på hamburgare och hamburgare kan jag lova.





Jag har försökt fånga deras utställning på bild, den som hänger i hyttan.....men det var jätte svårt. Men jag hoppas att det väcker så pass mycket nyfikenhet att ni kommer förbi och tittar själva.


 
 


 

 

Inga kommentarer: