torsdag 3 juli 2014

Vi och ni som undrar varför

Nu är det till att hinna mycket innan 11,00 när vi öppnar.
I går tog jag bort använda lakan osv från 9 st rum och skickade med Holmsundstvätt som kom med rent och tog med sig smutsiga sängkläder, i dag har jag bäddat rent på några av dom och i morgon kommer jag att försöka hinna städa 8 st rum. Man får verkligen dela upp arbetet i före kl 11.00. När jag sprang omkring i städskrubbar och rum så upptäckte jag att det fattas bla rengöringsmedel för toa och några frotté som man bäddar runt bäddmadrasserna. Ner på Nordmaling och införskaffade det och lite lunch.
Sen använder vi ju så klart byggnadsvårdsbutikens såpa i rummen när vi städar, så förbi där och hämta upp några dunkar. Ja hej å hå vad det går.
Måste även införskaffa mörkläggningsgardiner, nu är det ju ljust dygnet runt. Gertrud på Olofsfors garn och tyg var hjälpsam, så jag beställde två par gardiner så får vi prova att hänga upp i två rum. Tänkte att mörkläggningsgardiner kan vara bättre än rullgardiner som alltid fastnar när man dragit ner dom......

I dag har äntligen teglet från Tyskland kommit, vi (inte jag)  måste mura om ugnen inför visningen av kättingsmedjan i helgen.

Förberedelserna inför bruketdag är pågång förfullt. Dom som ska ha utställningen i ladugåren var i dag in till Umeå och gjorde radio. Har inte lyssnat vad dom sa, men säkert något klokt.  Det blir spännande att se deras utställning - Vi och ni som undrar varför -  En utställningsturné med Elina Nilsson, Nanaka Adachi, Klara Berge, Anni Foglert och Kristina Skantce. Tillsammans besöker de sina olika uppväxtorter för att göra föränderliga textilkonstutställningar.
5-18 juli kommer dom att finnas i ladugården och sedan kommer det att hänga en textilutställning i hyttan säsongen ut. Spännande värre!


Konstnärerna under radioinspelningen
 
 
Lägg till bildtext
 

Inga kommentarer: