torsdag 28 augusti 2014

Bygga broar

I dag har vi ff tre konferensgrupper på bruket, två som är på väg hem i eftermiddag och en grupp som sover över. Det har varit många Örnsköldsviks grupper i veckan, å det är jätte roligt. Nu när Ö-vik gift sig med Umeå så hoppas jag att det gynnar Nordmaling. Å ska jag se på den här veckan så stämmer det alldelens exakt.

Det har också i veckan varit flera turister/besökare som vandrat på bruket och frågat efter både kafé, butik och museets öppentider.
Och vissa som jag upplyst om att det är stängt, säger lite hurtigt- det gör ingenting vi ska bara titta lite, å så går dom in. :) Å  visst får dom det!

En dam kom och var så förtvivlad över att kaféet inte var öppet, för dom hade kaffe med sig men inte bröd och dom skulle ju fika på Olofsfors området. Vi hade den dagen haft styrelsemöte då jag köpt mackor till mötet. Så jag gick upp på kontoret och bredde två mackor som dom fick med sig ut. Hon var väldigt tacksam och jag tyckte att det var roligt att hon så innerligt ville fika på vårt område att vad skulle jag annat ha gjort?


Den lilla bryggan in till hyttan har Jonny Gunnarsson jobbat med i två veckor snar och nu är den äntligen fixad. Han har bytt gåplankor, räcke, målat och kärat. Det blir så säkert och snyggt.


Inga kommentarer: