onsdag 27 augusti 2014

Operakläderna har anlänt!

Dagen började (nästan) med ett möte på biblioteket angående Barouqe festivalen som ska vara i Nordmaling mellan 29 augusti - 7 september.
Lördag den 6 september är brasse ansambeln från Norrlandoperan i Olofsfors - hyttan.
Nu var det finlirs möte, vem fixar fika?, vem hämtar tältet? vem ser till att biljetter och kassa kommer på varje nytt spelställe? vem tackar av? Ja, ni förstår. Jag tror det här kommer att bli jätte bra.
Erik från Norrlandsoperan hade ju ordnat kläder från operan i Stockholm, så att alla som är värdar på föreställningarna kan vara tidsenligt klädda. Tre damkläder och tre herrkläder bar han in och la på bordet. Men jesus......så jäkla häftiga kläder. Jag ville börja prova direkt, men blev nedröstad av övriga runt bordet. Men när mötet äntligen var avslutat och vi fick kasta oss över kläderna, så var jag först av med mina kläder, redo att prova. Första klänningen var till ett större barn (160 cm) hm.....typ 5 dm för liten hela vägen bak, axlar, byst och midja. Gav mig på nästa klänning, men det blev samma visa, för liten. Sista klänningen kvar och nu började jag tro att jag skulle vara tvungen att ha killkläder på mig. Men den rosa klänningen passade. Sååååå roligt. Jag bara älskar att klä ut mig och prova olika kläder.
Jag ska försöka ragga några barn som faktiskt kan ha dom helt otroligt vackra klänningarna som ingen normalstor kvinna kommer sig i.
Nu måste ni ju bara köpa biljetter för att se värdena i dessa makalösa kläder, eller hur?

Sen till baka i ilfart till bruket och börja städa ut en konferensgrupp ur boendedelen, för att göra plats för två grupper som kommit vid 09.00 tiden i dag. Alltså tre konferensgrupper i dag...riktigt kul.
Jag fick lite hjälp att personalen på herrgården. Tack!

Sen har dagen rullat på, skrivit och skickat in redovisningen på projektet - cirkusskolan, skrivit räkningar, bokat möten, fler äppelträd har planterats i äppellunden och öppnat några byggnader så att David Forsbergs son (smedssläkte från bruket) kunde visa runt släktingar från USA på bruket.

Detta var den klänning som tillslut passade mig
Denna fantastiska barnklänning vill jag hitta ett barn till 

Inga kommentarer: