torsdag 4 september 2014

Jobbledig!

Ja,  hur var nu min första ledig eftermiddag i går kan man undra?
Joo, jag tillbringade kvällen med att flytta Norrlandoperans instrument som hade blivit ställt in på fel ställe. Dom skulle inte till hyttan, utan till ett annat ställe på bruket där musikerna kunde övning till föreställningen på lördag i kyrkan. (inte föreställning i hyttan på lördag ) Musikerna till föreställningen i kyrkan bor nämligen på bruket.
Men problemet med flytten av instrumentet var att dom vägde ton och är otroligt känsliga för stötar, fukt osv. Fick ringa Stefan Markström (konstnär på bruket) och Hanna som fick lova att hjälpa till. :)  Tack!
Hade tänkt vara med på Navets träff som utspelade sig exakt samma tid på bruket som instrument flytten, så det blev inget.
Livet blir så mycket mer spännande när inte allt flyter på, även om jag tror att organisten inte tycker att detta var så lustigt.

Min första lediga dag har jag försökt vara ledig, men det klart nog har jag svarat på några samtal och läst några mail, kopplat ihop några personer och träffat en ur styrelsen. Jag är övertygad om att det kommer att ta ett tag att släppa och ett tag innan alla får nya telefonnummer att boka på osv. Så detta är nog bara helt naturligt att det blir lite som "jobbledigt"


Bastun/ gamla tvättstugan

Inga kommentarer: