onsdag 3 september 2014

Första dagen på mitt nya liv

Idag är det första dagen som jag kommer att känna av att jag ska börja jobba halvtid. Jag ska nämligen sluta efter lunch. Hm... Jag kommer troligtvis att jobba måndag och tisdag heldag, onsdag halvdag, ledig torsdag och fredag. Dom veckor det fungerar utifrån mötet och aktivitet.
Jag har inte jobbat halvtid sedan 80-talet, så vi får väl se hur det känns.

I dag har vi haft en guidegrupp från Umeå på bruket. Kent Ottosson visade runt i våra byggnader trotts lite rossligt bröst.

Holmsundstvätt har hämtat och lämnat tvätt tidigt på morgonen i dag. Jag fick lov att ringt till Erik på tvätteriet och förvarnat om att mina läsglasögon ligger nog i någon av tvättsäckarna, efter en intensiv renbäddning förra veckan så försvann dom. Mycket att hålla reda på när man blir äldre :)
Jag fick en smailgubbe tillbaka av Erik och han lovade leverera dom vid nästa tillfälle dom ska lämna tvätt om han hittar dom hela.

Norrlandoperan har levererat fler instrument i dag. Spänningen stiger och konserten närmar sig. Lördag kl 15 är det som gäller.

I dag hämtades sista delarna ur sommarutställningen vi haft på bruket, de lokala konstnärerna. Det har varit en väldigt uppskattad utställning och man blir verkligen stolt över våra lokala förmågor.
Inte behöver man då alltid gå över ån efter vatten.

Ja....vad ska man hitta på i morgon då??? Tror jag ska på badhuset med mitt barnbarn :)
Kanske går jag på Navets möte nere på Olofsfors bruk i kväll?
Ja vi får se vad som händer!

Liten smygtitt på det som levererats från Norrlandsoperan

Inga kommentarer: