tisdag 2 september 2014

Vi hade i alla fall tur med vädret

Morgonen börjar på kommunhuset där jag både träffade facket (Vision), kommunalrådet och Jörgen på personalavdelningen. Jörgen bjöd in två praktikanter tillvårt samtal angående varsel och det var jätte trevligt. Dom läser till personalvetare och kommer att vara i kommunen i ca 8 veckor. Jag gillar verkligen praktikanter. När jag jobbade på kommunen var jag en av dom som alltid tog emot praktikanter, både från högstadiet och arbetsförmedlingen.
Jag erbjöd Jörgen att ta med sig tjejerna och komma förbi bruket så jag fick en chans att visa något riktigt intressant, Olofsfors bruk. Och dom nappade :) Vi får väl se när dom kommer.

I dag dök Norrlandsoperan upp på bruket med en lastbil och lastat av lite instrument, eller ett stort instrument och kablar inför lördagens Barouqe föreställningen i hyttan.
Även haft samtal från Norrlandsoperan där vi gått igenom logstiken inför lördag, när kommer teknikerna? Vem tar emot? När kommer orkestern? Var får dom värma upp? osv. Nu ser jag verkligen fram emot konserten och inte minns för att då ska jag ha en fantastisk rosa klänning från Operan i Stockholm :) Hoppas verkligen att ni kommer!

Har även försökt avsluta så mycket jag kan på boende och konferens tjänsten, skrivit ut alla fakturor som inte är gjorda, städat (för sista gången ) tre rum sedan i helgen, kollat var alla material till konferenserna finns osv.
Jo det är troligtvis så att herrgården kommer att ta över boende och konferensen och jag går ner på 50% Intendent. Ja, så blir det nog. Allt är inte riktigt klart än, men nästan. Boende konferensen ska ligga på herrgården så är det bara.
Fortsättning följer :)

Vi fick i alla fall bra väder i dag, kan man säga. Helt otroligt vad sommaren klamrar sig fast och knuffar hösten bakom sig.  Tog kaffe ute på eftermiddagen och det var otroligt varmt. Man tänkte nästan, var är besökarna ?





Inga kommentarer: