torsdag 2 oktober 2014

Hipp hipp hurra

I dag har vi firat två saker med tårta kan man säga , Kent Ottosson som fyllde år i går - HIPP HIPP HURRA och att vi fått lite förstärkning i form av en praktikant - Carina Olofsson..JIPPI JIPPI.
Dessa två firanden är både kul och tråkigt på samma gång. Tråkigt för att Kent i och med denna födelsedag är ett år närmare pensionen och kul för att det är alltid roligt att få nya arbetskamrater och en behövlig förstärkning.
Just nu håller Carina på att grotta in sig i julmarknads uppgifter och sortera, få lite koll på vad som kommer att krävas för att klara den uppgiften. Det kommer att bli jätte bra!

Idag röjjer Jonny och Sören runt om på bruksområdet. Jag tyckte att dom i dag fick det bäst, ute i detta fantastiska väder. Men ....jag har försökt prata i mobil inne i kontoret och det går inte (bryter hela tiden), så det var bara att gå ut och stå och prata ute. Efter 37 min blev det kallt  :) skulle tagit med mig jackan.

När jag pratade ute såg jag en fotograf smygande omkring på bruket och fotade överallt. Det är ju fantastiskt att folk vill fota på Olofsfors bruk, men man undrar varför och för vem.
Det visade sig att en grupp forskare som ska ha konferens på bruket hade beställt av en byrå att fota forskarna som visade sig vara från hela världen. Kul! Man undrar vart det kommer att publiceras.

Kent Ottosson - GRATTIS!

Carina börjar lite försiktigt och visar ryggen.





Inga kommentarer: