måndag 13 oktober 2014

Sångfåglar till Luciatåget


Oj vad denna dag har sprungit iväg.
Började dagen med ett spontan möte med kommunchefen.
Fortsatte sedan med att försöka få till en redovisning av mark, byggnadsvårdsprojekt via Länsstyrelsen.
Sen måste jag få tag i sångfåglar till Luciatåget och det är inte enkelt när man är en kråka på sjunga själv och aldrig finns i dom sammanhangen där sångfåglarna finns. Hmmm.
Det är i dom här lägena jag behöver hjälp. Var finns ni kvittrande mäniskor som gillar att sjunga?
När jag tittar på vilka som var med i luciatåget 2012, så har några flyttat, några vill gärna vara med och några har jag inte fått tag i.
Men i skrivande stund kom jag faktiskt på en :) om jag nu minns vad hon heter.

Sen måste jag få ihop gruppen som ska utse lucian. Den brukar bestå av UG, kyrkan, skolan, ridklubben, kommunen m.m. Möte i morgon kl 13 på UG är nog inte det enda mötet som kommer att vara.

Lunchen på Herrgården i dag var välbesökt och väldigt, väldigt god. Det luktade faktiskt kinaresturange när jag kom in och det hade en naturlig förklaring, det stod fläskfiléwok med nudlar på menyn bla.
Lunchen fick jag tillbringa med ett superglatt barnbarn. Han var på strålande humör och åt majskorn och brödsmulor till lunch.

Sen fortsatte pappersarbetet,  måste man ju försöka få ihop pengar till alla evenemang, så skriva några förfrågningar om bidrag och ta emot samtal och e-post engående julmarknaden. Ja saker och ting rullar på.

Sen att försöka samla bruksgruppen för en träff är ínte det enklaste, trodde jag lyckats nu...men då skickade Jennie Stensson ett lite viskande mail - jag hinner nog inte.
Hm så det blir att försöka ändra igen. Men man ska ju ha något att göra i morgon också.

Ni glömmer väl inte lucia på Olofsfors bruk.






Inga kommentarer: