onsdag 19 november 2014

Julmarknaden knackar på dörren

Ja, gårdagens möte med kören, lucian och  luciatåget blev en liten panikupplevelse. Och verkligen inte för själva kören,(dom låter underbar) men allt som följer med dom.
Jag bokade redan i sommar in en kör (Likören) som skulle sjunga på lucia i Olofsfors för att jag tycker verkligen att körer är stämningsfulla och passar så bra in i miljön på bruket.
Men jag visste inte då att det följde så mycket med dom, som gradänger, mixerbord med dubbelt så många utgångar än vi har på bruket, flera olika mikrofoner, (kör, solist och trådlös) stativ till körmickar, box?, kablar, värmeelement, medhörning m.m. Så i gårkväll och nu på morgonen har jag fått dra i alla trådar jag bara kan. Kyrkan, Mumin, privatpersoner, musikanten i Umeå och det blir säkert någon fler :)
Men lite panikartat känns det väl när man inte riktigt vet vad det är dom säger att dom behöver, men vet knappt själv hur man ska fråga efter tekniken. Inte kul att gå till musikanten och säga- jag behöver hyra en box. Till vad? Vet inte riktigt, den ska nog sitta mellan .....vet ej.
Men det ska lösa sig, det bruka göra det. Det finns folk som älskar teknik och ljud.
Jag gillade frågorna mer som hur ska vi vara klädda, har ni kvar halsdukarna på bruket, när kör vi genrep, när provgår vi, provar kransar,  osv.
Men det är ju dessa utmaningar som gör livet spännande och man inser att det finns mycket kvar att lära.

Nu har delegeringen börjat, gradänger har jag lagt på killarna att fixa. Phu!

Ser att det står granar utanför mitt fönster i dag, som inte stått där tidigare. Pyntningen inför julmarknaden har börjat.
Olofsfors bruksmuseums julmarknad - 29-30/11, kl 11-16 är ni välkomna att besöka oss.

Julmarknads pynt.....

Inga kommentarer: