tisdag 18 november 2014

Smygtitt på årets lucia och luciakör

Tänk om jag nu hade varit värd för denna gala som planeras för fullt. Då har jag ju fått nyttjat några av mina finare klänningar. Men icke sa nicke.
Sirpa Kärki och Conny Nordendahl får äran att klä upp sig och måla naglarna. ( i alla fall Sirpa) men jag uppmuntrar Conny att göra det också. Rött skulle nog klä honom. Eller varför inte lila som jag tror är galafärgen.
Har ni inte anmält er till företagsgalen så tror jag att det ff är möjligt.
Passa på att knyta kontakter, höra vad kommunen vill med företagen, vara med på prisutdelning och bara äta god mat.
Kan nog bli riktigt trevligt tror jag.
Har just bjudit Conny och Sirpa på kaffe, så nu planerar dom vidare på vårt kontor. Var lite kallt att sitta i festlokalen, där dom först satt.
 Idag har jag varit på arbetsförmedlingen i Nordmaling och hämtat lite papper för underskrift.
Alltid kul att gå in där. Delar av personalen hann både lura mig och skrattade gott åt sitt eget skämt /lur.
Vi snackar lite om tiden då jag jobbade på kommunen och skötte arbetsmarknadspolitiska åtgärder och var på arbetsförmedlingen ofta. Det var tider det.
Nu har jag inte varit i situationen att jag behövt söka jobb där, så därför kanske jag tycker att dom är extra trevliga.
Den arbetsuppgiften kan jag faktiskt sakna. Att hitta praktikplatser åt unga ( å gamla.) Det var ett pyssel och detektivarbete som jag uppskattade. Både kontkaten med ungdomen och företagen var spännande. Kul kul.

Sista kransen till Luciatåget är gjord i dag och i kväll ska jag träffa lucian och luciatåget för provning av klänningar och bestämma/boka in träffar med kör och luciatåg.
Det blir mitt första möte med vår lucia :) Jag är inte riktigt säker på att jag vet vem hon är till utseendet. Men den som lever får se.
Så trevlig kväll ska jag ha.
( p.s hon är jätte gullig )

Årets lucia, känner ni igen hen?
Och här tränar luciatåget/kören under ledning av Maria Mörtzell



Inga kommentarer: