lördag 15 november 2014

Olofsfors bruk i Läs & hör tidning

I dag lördag så låg en tidning i min brevlåda med en handskriven lapp på där det stod - Åsa Lindström Olofsfors bruk. Vad är detta tänkte jag, läs & hör tidningen? När jag började bläddra i den så dök denna sida upp. Då föll polletten ner, jag hade ju i sommar besök av dagcenter i Nordmaling som  var och tittade på bruket. Dom skulle skriva en artikel till tidningen. Dom var både intresserade och nyfikna på vad som hade hänt på bruket förr och vad som händer där nu. När vi gått runt och kom tillbaka till bruks informationen så blev jag intervjuvad av en kille och intervjuven bandades. 
Tidningen är ett samarbete av flera kommuner, Umeå, Vännäs, Bjurholm och Nordmaling. Dom har verkligen fått till artikeln bra. Jätte kul!
När man får tänka tillbaka på sådana här träffar, så vet jag varför jag älskar mitt jobb och varför det är så viktigt att få förmedla brukets historia. 
Tänk att just jag blev förmedlare mellan förr och nu? Märkligt och fantastiskt roligt! 





Inga kommentarer: