måndag 1 december 2014

Sveriges städmästare på Olofsfors bruk

Jag i dag blir det två blogg inlägg igen. Jag måste ju påminna er i dag så ni inte bokar in er på annat i morgon, utan bänkar er framför tv:n istället.

Ni missar väl inte programmet Sveriges städmäster i morgon som spelats in på Olofsfors bruk.
Det var så konstigt.
En fredag fick jag ett mail där någon frågade om dom kunde få spela in ett program om städning som skulle komma till hösten /vintern. Jag tänkte dom har skickat fel, jag kollar på det närmare på måndag. På måndag innan jag hann svara så ringde tjejen och förklarade att dom skulle vilja komma och spela in programmet som skulle representera Västerbotten hos oss. Det skulle bli en serie där de olika avsnitten spelades in runt om i Sverige.
Mitt svar blev - självklart.
På tisdagen kom hon och tittade om det skulle funka och på onsdag kom hela teamet och filmade från 08.00-23.00.
Bättre reklam kan man väl inte få, resonerade jag.

När deltagarna i tävlingen kom så började dom filma. En "killgubbe" körde runt med motorcykel och dom skulle nog försöka få till en inledning. Men tänkte jag, han känner jag igen. Jag fick verkligen huvudvärk, var det Micke som skulle tävla i städning? Nä tänkte jag, det kan inte vara "big papa" som han kallas i sin blogg på VK. Men när han klev av motorcykel och gick till de andra tävlade tänkte jag - ingen kan vara så lik, det måste vara Micke. Så jag smög fram och mycket riktigt - men va f... Du får inget säga sa han direkt han såg mig. Jag har också börjat blogga sa jag skämtsamt. Vet exakt vad jag ska skriva i kväll :)
Näää, du har munkavel blev hans svar.
Och så har det varit fram till nu, men nu ser jag att han är på bild i tidningen å då är nog munkaveln borta.
Detta blir väldigt spännande. Och då kanske inte direkt själva tävlingen, utan hur Olofsfors bruk visas i Tv.







Inga kommentarer: