måndag 1 december 2014

Världen är bra liten ibland

Dagen började med att vi försökte plockade bort allt vi bara kunde av resterna på julmarknaden. Granar ut innan dom började tokbarra, skräp bort, skura golv, eldkorgarna ute plockas in, skura toaletter och ställa tillbaka konferensbord och stolar.
Flytta tillbaka cd spelare (där julmusik spelats på repit hela helgen) informationsblad slängdes, julkläder tillbaka i julgarderoben och kartonger till återvinningen.
Det enda som är kvar nu är att skura stora festlokalen och ställa tillbaka stolar och bord där. Det fixar jag och Carina i morgon.
Phu!
Sen slängde jag mig på tåget och åkte in till mitt andra jobb :) Mitt nya kontor som håller på att ta form ligger på sliperiet.
Där väntade ca 10 st studenter (kulturanalys programmet) på en rundvandring på sliperiet av föreståndaren. Vi fick se husets alla vrår och all teknisk utrustning som står där och väntar på att användas. När vi kom in i ett rum satt en man där som jag kände igen och jag såg att han kände igen mig också. Men jag stod tyst och lyssnade vad han sa och det tog några sekunder innan jag kunde placera honom. När gruppen var påväg ut, stoppade han mig och sa - men vad gör du här? Men vad gör du här sa jag tillbaka.
Det visade sig vara en av utställarna på julmarknaden som varit hos oss i Olofsfsors alla år jag varit där i allafall.
Gruppen gick på en annan våning och jag blev kvar hos utställaren som visade sig vara lärare /utbildare på sliperiet. Han var super nöjd med helgen och hade sålt jätte jätte bra.
Så kul att höra!
Tror att jag går en trappa ner och fika nästa gång jag jobbar (torsdag)
Innan jag hann gå för att leta upp resten av gruppen, så kom en Nordmalings bo in och det blev som en väldig familjär upplevelse där på sliperiet :)
Ja, världen är bra liten ibland.

(Vad studenterna ska göra och vad jag ska göra på sliperiet är en annan historia )

Inga kommentarer: