fredag 23 januari 2015

Att tågturen var inställd, gjorde min dag!

Idag var det första gången sen jag börjat pendla med tåget till Umeå, som tåget inte kom i tid. Vi var ett gäng som blev tvungen att ta bussen. Okej, man blir lite sen till jobbet,  men det är verkligen inget att reta upp sig på.
När vi kom till Sörmjöle var bussen nästan knökfull. En ung herre som jag gissar går på gymnastiet satte sig bredvid mig. Efter honom kom en dam med grått hår och jag hann själv tänka, undra om någon kliver upp och erbjuder henne sin plats. Vad händer...jo den unga mannen bredvid mig kliver upp och säger- ta min plats. Det var för honom helt naturligt.
Damen tackar så mycket och slår sig ner bredvid mig.
Vilken go kille, var jag tvungen att viska till henne. Kände du honom eller? Nä svarade damen, jag hälsade på honom när vi stod och väntade på bussen bara.
Sen pratade vi hela vägen in till Umeå, en fantastiskt kvinna som skulle på begravning där en 93 årig dam skulle begravas.
Det var verkligen en lyckad busstur, först den fantastiskt väluppfostrade killen och sen den super trevliga kvinnan som jag fick äran att prata med.
Att tåget var sent/inställt,  gjorde min dag!

Väl inne på jobbet/sliperiet, så började jag knöla med siffror och bokföring, fakturering och försökte klura ut hur man räknar procent bakvägen. Jag gick bet,, även om jag faktiskt gillar matte och siffror. Jag fick lov att ta en livlina- ring en vän.
Å, jag fick hjälp och lyckades med räknevurpan som jag gjorde.

Eftermiddagen hade vi personalmöte på sliperiet. Första mötet som jag var med på, trevligt att hälsa på dom som sitter på våning tre, vi sitter på våning två.
Det börjar mer och mer att känna som min arbetsplats : )

Sen dök mitt underbara barn och barnbarn upp och vid dagens slut så gick vi på bildmuseet som ligger i byggnaden mittemot kontoret.
Bra dag!





Inga kommentarer: