måndag 2 februari 2015

Flytta bort

I dag har dagen verkligen gått i flyttningens tecken, både flyttat snö, flytta kontor och flyttat dokument och e-post i datorer.
Nu har jag flyttat mitt kontor på övervåningen och nere i bruksinformationen där jag haft mitt kontor blir det nu till sommaren butik /souvenirshop.
Jag tror att det blir jätte bra och skulle vi inte hinna göra om det till butik /souvenirshop, så står man där när man sköter bruksinformationen och då slipper man sitta på mitt kontor bland alla mina papper och kluddlappar.
Bra!
Sen är det jätte bra att flytta kontor ibland, nu har jag sorterat, sorterat och sorterat papper. Gjort nya och bättre sätt att förvara olika papper och fått ordning på saker och ting. Jätte skönt och roligt. Det är som när man möblerar om hemma och man tycker att man fått ett helt nytt hem. Så känns det.

Sen har Jonny och Sören flyttat snö precis hela dagen. Det har verkligen kommit mycket snö och precis när Sören skulle hem hade han skottat bort sin nyckelknippa. Oj oj, man såg på honom att det inte var kul och att han trodde att han inte skulle få igen dom förrän till våren då snön smält bort.
Men en glad Sören dök upp på kontoret efter bara en stunds letande och meddelade att han hade lämnat dom i en dörr :) å där satt dom kvar.
Lycka!

Pga. av all snö så fick vi ställa in vårt schemamöte som vi skulle ha i dag. Det är viktig att man får till sommarschemat i tid, för utifrån det så kan man börja peta in olika guider, bruksinfoanställda osv.
Jag har förgjort en hel del utifrån önskemål, så vi får se om snön slutar att falla snart så kan vi ta mötet i morgon.
Det är så mycket som går i varann när det gäller scheman, när jag jobbar kan jag också guida, när Kent jobbar kan han guida, Sören och Jonny guidar inte, berodde på vilka vikarier vi får i bruksinformationen så får vi sen lägga guideschemat. Sen måste man ta hänsyn till att Jonny och Sören ska hinna jobba tillsammans lite för att hinna med all byggnadsvård som bara går att göra på sommaren och där man inte kan vara själv (för tunga lyft och för riskabelt med höjder tex.  Ja det är ett pussel, som är bra att börja med i tid.

Mitt ny sorterade kontoret, ser inte så mysigt ut som i verkligheten ser jag ;) 





Inga kommentarer: