fredag 17 april 2015

Skämskeps till salu

Mitt öga /ögonlock skiftar i väldigt många olika färger och ändrar form dag för dag. Nu har jag gått från lila till vinrött och lite gult håller på dyka upp runt ögat.
Jag gillar verkligen inte gult och för tillfället inte speglar heller.
Det är verkligen inte kul att gå med ett sådant blåtira, både för att man känner sig verkligen inte fin och alla dessa konstiga blickar. Jag glömmer ju faktiskt själv bort ögat ibland, men blir snabbt påmind i kassakön när folk ser konstigt på mig och tittar bort. Då kommer jag på hur jag ser ut och förstår vad folk säkert tänker. Och det lustiga är, när folk tittar och skäms för att fråga vad som hänt, så lägger dom över skammen på mig? Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det på annat sätt. Verkligen en ny upplevelse.
I det här läget tycker jag faktiskt mest synd om min man/ sambo.

Just när jag fått blåögat så var jag lite omskakad, så när jag kom tillbaka på kontoret efter den jobbiga lunchen, loggade ut mig på bankdosan när jag skulle ta ut en rapport. Tre försök missade jag och kortet låste sig.
Det innebar att jag också blev utloggad från Olofsfors bruksmuseums dosa ( eftersom vi har samma bank)
Inte bra, det är faktiskt fjärde kortet jag får nu under några år. Så med skämskepsen och blåöga fick jag gå in på handelsbanken och begära ut ett nytt bankkort igen.
Så nu på morgonen har jag betalat de leverantörsfakturor som legat och gosat till sig här på kontoret (OF).
I går hade jag en genomgång med Anita Hammarström när det gäller hanteringen av ekonomin. PHU!
Det är jäkligt många steg innan allt är klart med en faktura. Både på banksidan och i redovisningssystemet.....och när man inte har hela gången i huvudet så känns det lite omständigt. Men Anita H sa att om några månader så sitter det och jag kan inte annat än tro henne. (kallas även överlevnadsinstinkt)
Å jag är så rädd att jag ska glömma skicka in till skattemyndigheterna, arbetsgivardeklartioner, mervärdesskattedeklaration, momsredovisning, sätta alla rapporter och papper i rätt pärm osv.
Jag hoppas att jag om några månader skrattar åt min förvirring i dag och hittat ett bra sätt att arbeta med detta.

Har ätit lunch på Herrgården i dag och jag måste bara säga att dom har verkligen kanon mat. Så fruktansvärt gott och mycket folk. Det är så kul!
Kocken ville inte vara med på bild, men jag var snabb som en vessla när han fixade med degen som skulle in i ugnen. Å fastnade gjorde han :)
Trevlig helg på er !

Gräsliga blåöga, någon som vill ha?
 
William fixar bullar
 
Mums
 
Mums
 
Mums
 
 
 
 

Inga kommentarer: