tisdag 31 maj 2016

Bildkavalkad från Olofsfors bruk


Har man bara med sig en kamera när man går omkring här på bruket en solig dag, så kan man fånga de mest fantastiska bilder. Dessa bilder tog jag med min mobilkamera när jag gick för att lägga ett brev på brevlådan och släcka i hyttan efter ett kvällsbesök där. Sen gick jag upp till stångjärnssmedjan/ kättingsmedjan för att öppna till en gäst som vi har här som fiskar på nätterna och fotar på dagen. Han är också medlem i en fotoklubb i Umeå och verkligen tycker att Olofsfors levererar när det gäller motiv. Han ska nog försöka få hit fotoklubben nästa år, i år ska dom åka till Norrbyskär och fota. Jag hoppas jag får se några bilder som han tagit :)
Ja... dessa bilder togs utan tanke och bara under några minuter. Tänk då om man har en riktig kamera, stativ, blixt och en tanke med sina bilder och motiv. Det kan bli hur vackert som helst. Och jag som börjat tillverka pussel med olofsfors motiv, ni förstår hur obegränsat med bilder det finna att tillverka pussel av? Nä ta nu med er kameran och kom ner och ta bilder, ni kommer inte att sakna motiv, möjligen motivation - men inte motiv :)


Kilbodens dörren

Häggen som blommor med hyttan och kolbron i bakgrunden

Nedresta dammen och speglingen av dammluckorna

Leduåns vilda framfart

Gamla tvättstugan

Häggen framför den majestätiska hyttan 

Tvättstugan dold bakom den blommande häggen


Solen som lyser in på en av vagnarna i hyttan

Matkällarenens tak

Inne i rummet där blåsmaskinen står och vattnet forsar

Inne i rummet där blåsmaskinen står och så ser man vattenhjulet och de vackra dropparna som droppar.

Inga kommentarer: