måndag 30 maj 2016

Solen lyser över bruket

Det är hel underbart att kommat tillbaka till bruket efter en helt fantastisk helg med barnbarnet på Lycksele djurpark.
När jag gick ner mot postlådan med brev i morse så sken solen, häggen doftar underbart, husbilarna har börjat komma och det börjar likna säsong.
Killarna håller på att fixa handelsboden och jag och Anette har röjt i bagarstugan. Det kändes så jätte bra, flyttat bort, flyttat in nytt och skurat lite. Det är så fint där nu, så fint det kan vara i en bagarstuga.

Dom som äger stugan mittemot handelsboden har gjort en sån fin grusgång som verkligen tåls att visas. Man blir glad av att se den! Man blir glad av hela stugan och den fina omvårdad som den får av sina inneboende.

Eftermiddagen blev full, från att boka bruksträffar, bolla med samarbetspartners, kontakt med tryckeri av affisch, bokad träff med arbetsförmedlingen, kund som ville köpa skulptur av Johanna Forsberg ( det löser vi) Nash som grejar med uppkopplingen, vår ordförande från Malta ville diskutera dagordningen, nya idéer av mig och Jonny gällande parkeringen, slänga lite käft med Anette byggnadsvård om ditten och datten, boka in en guidning osv.
Jag ni fattar, mitt i detta så hade vi bryggt lite kaffe som skulle intas,, gick så där. Men....det är verkligen kärt besvär att ha mycket att göra.
Får se om gubben säger samma sak när jag kommer hem, aldrig i tid och även jag har ju ett privatliv, fast jag knappt känner av det själv ibland :)


Anette kliar sig i huvudet och funderar om det blivit bra.




Sören sliter med handelsboden

Jonny fixar med fönster.



Inga kommentarer: