onsdag 8 juni 2016

Dessa fantastiska elever från Artedi - tack för att ni hälsade på!

Nu känner jag mig lite sliten ( sant) och jag ska försöka ha en soffkväll i kväll när jag kommer hem. Så är det..... I går hade vi besök av 80 st elever från Artedi skolan som vi guidade runt och tog emot på bästa sätt, vi har verkligen fina ungdomar i vår kommun. Tror inte att en grupp på 80 st vuxna människor hade gått smidigare. På eftermiddagen hade vi besök av Universitetet (SLU) som också ville ha en guidad tur. Guidning hela dagen, Anette som också gjorde sin första guidning i går frågade - hur orkar du ha flera guidningar under en dag. Hon blev helt slut. Och det blir man...kul men det blir en 1,5 tim show som man spelar upp varje gång.
Avslutade dagen med att förbereda dagens styrelsemöte, allt från att flytta möbler till att dra ut dagordningar och alla info som behövs för att fatta rätt beslut.
Direkt efter styrelsemötet i dag så hade jag Nordmaling kommun på en guidning , idel bekanta, tidigare arbetskamrater/ chefer och grannar. Det var riktigt trevligt, förutom att vi hade klarat oss så bra utan den blåst som attackerade oss under guidningen. Det blev nästan kallt.
Nu måste jag egentligen ge mig på protokollet från morgonens möte, men det får blir morgondagens bekymmer.
Man kan bli trött även om man bara har roligt på jobbet också, nu ska jag låsa alla byggnader och förbereda morgondagens äventyr. Som består av att hämta utställning i Umeå och börja fixa med galleriet för att kunna börja hänga utställningen. Ska bli grymt spännande att se tavlorna och utställningen på plats. Bara "påt" igen.

Ser ni utmaningen i att få runt denna grupp av människor ? 80 st

Disponentfrun Åsa och drängen Anette redo för guidning

Disponentfrun fick sällskap av Berggren på kolbryggan ( han luktade väldigt gott)



Inga kommentarer: