torsdag 9 juni 2016

Den fotograferande fiskaren

För någon vecka sedan berättade jag i ett blogginlägg att det bodde en fiskare här på bruket som fotograferade på dagen och fiskade på kvällen. Jag öppnade i både hyttan och Stångjärnssmedjan och där blev han kvar i flera timmar.
Han var så nöjd med vistelsen och tackade med ett litet brev och några bilder.


Hej Åsa
Först vill jag tacka dig och övriga personer jag mötte under mina s k fiskedagar, som jag lika gärna skulle kunna kalla fotodagar. Ni var alla så vänliga och serviceinriktade mot mig. Här kommer några axplock ur de ca 180 bilder som fastnade i min kamera. Som du kan se så är jag ganska svag för svartvita bilder och då inomhusinteriörer. Utomhus gäller givetvis färgbilder............brevet fortsätter......

Bert Grahn


Dessa gäster glömmer man inte i första taget. Dom som upptäcker brukets gömmor och dess fantastiska historia. När man ser Berts svartvita bilder så slungas man verkligen tillbaka i tiden. 
Fantastisk människa och fantastiska bilder. 
Du är så välkommen tillbaka Bert


Kättingsmedjan

Kättingsmedjan

Kättingsmedjan

Blåsmaskinens vattenhjul
Kolbron på hyttan

Manufaktursmedjan

Skorstenen på stångjärnssmedjan

Hyttan

Inga kommentarer: