söndag 19 juni 2016

Generations guidning när den är som bäst

Dagen efter motorträffen känner man sig lite "bakis" på bruket. Förstå mig rätt nu, mycket folk, lite kallt, lite regn och så klart för lite kläder ( när man ska göra sig till och vara lite tidsenlig) Så när jag i dag skulle svida om till disponentfru och guida en grupp kvinnor från Lycksele ska jag erkänna att det kändes lite segt. Men....vilket fantastiskt gäng. Detta var en morsdags present till kvinnorna på bilden som är över 50 år. En upplevelse! Fram med datorn och googel och fullträff på Olofsfors bruksmuseum. Ni hör bara där är denna historia bra. Så trevligt och glatt gäng. Det är dessa grupper som gör jobbet mitt värt att vara kvar på :). Jätte kul! En av mammorna blev till och med lite betuttat i John Jennings - joo jag skulle kunna tänka mig den där karl, sa hon och smålog. Hon blev kallad Johan Jennings fjälla under turen. Dom hade startat dagen på bruket med brunch på Kafé Anno 1762, sen en guidetur och när jag hade avlutat guidningen, bytt om, tagit kort på dom och stängt alla byggnader, tror jag att dom satt och åt glass och samlade/diskuterade intryck. En grupp jag hoppas att få se mera av på bruket, men sina män, bröder eller i vilken konstellation som helst.
Ni var störtsköna bönor!


Inga kommentarer: