fredag 15 juli 2016

Hönsmamman har tagit helgledigt


I dag har jag sagt hej då till Ida och Lisa som jobbat med mig i två veckor (feriejobb). Det känns så tråkigt, dom har varit så fantastiska och jag kommer verkligen att sakna er.
Dom har hållit i barnpysselboden helt själva och innan öppning där sett till att det är rent och snyggt i bruksinformationen, utställningarna och museet. Ni har varit guld värda och jag är så glad att ni hann vara med på Lilla bruket, som vi gemensamt tyckte var en toppendag.

Nu har jag gått på helgledigt och nästa vecka går jag in i sista veckan innan semester. Det känns både skönt och ??? Nä skönt och skönt faktiskt. Hade tänkt skriva lite tråkigt, men jag lämnar över till tjejer som verkligen kan visa upp bruket från sin bästa sida. Norea Marklund och Sandra Karlsson. Dom har tagit över rodret förr, så jag är helt lugn.

Lite mer nervös är jag inför helgen, då både tjejen i informationen och guiden är ny. Och jag är inte nervös för att dom inte skulle klara det, för trodde jag inte det så skulle jag inte anställa dom. Men lite pirrig för hur dom känner att genomföra helgen själva. Första guidningen är verkligen den första, det är alltid pirrigt och den pirrigheten känner jag med. Men Filip har verkligen läst på om vår historia och gått runt i dag och testat turen och faktiskt gjort om den till sin egen. Jätte kul!
Att stå i informationen är jag säker på att Stina klarar, men det är samma där, att stå själv och svara på alla frågor själv kan vara en liten prövning. Oftast känner man sig stolt och det känns såååå kul att man klarat det, men det vet vi inte förrän efteråt. Lite pirrigt. Som en äkta hönsmamma kommer jag att ha telefonen med mig hela helgen, beredd att hjälpa till om det behövs.

Nästa vecka kommer vi att ha Sägenvandringar hela veckan, måndag - torsdag kl 20.00. Vi har satt ett max tak på 15 st per kväll så att vill ni gå så är det bästa att ringa och boka. Det är nästan fullt på två kvällar. Det blir så spännande! En berättarföreställning genom bruket, där publiken följer med genom skog och snår.
Tips från hönsmamman - ta med myggmedel och bra skor.




Sägenvandringen pågång 

Inga kommentarer: