fredag 29 september 2017

" Det ligger inte riktigt i min natur att be gråsten om ursäkt"


Nu har det snart gått två veckor på mitt nya jobb. Å jag måste säga att det känns så jäkla roligt, jag är så glad att jag fick den här möjligheten. Jag lägger bit för bit i mitt nya livspussel och snart har jag alla kantbitarna på plats, eller ramen rättare sagt.

Efter två veckor känner jag mig bekväm med att åka tåg till jobbet, man får rutin på vilket tåg som oftast är fullt, hur lång tid man behöver på sig för att ta sig till stationen från kontoret, var på tåget det är obokningsbara sittplatser, vilka personer som åker vilka tåg. Vill jag prata med Eva Lindau tar jag 08.22 tåget, vill jag titta på när Klas Göran Sahlén sover, då är det 06.52 som gäller, men har jag kvällsmöten då blir det bil.  Både för att jag oftast ska ha med mig massa saker till mötet och för att jag vet inte när mötet blir klart, vill inte vänta två timmar till nästa tåg/ buss går.

Har även fått lite rutin på när matlåda är bäst och när det är enklast att äta ute, även vilken plats jag trivs bäst på i restaurangen på stadshuset. 
Vet vilka vägar som är bäst att gå för att komma på kontoren, de olika parkeringsplatserna vi har på Umestan, var slänger vi sopar, hämtar och lämnar posten, vart man uppdaterar sitt dörrkort på stadshuset m.m.

När dom här bitarna faller på plats, så är det så mycket enklare att fokusera på arbetsuppgifterna och alla människor som jag kan kalla mina kollegor och samarbetspartners.
Det är många! Väldigt många!
Jag som älskar människor i alla olika åldrar, former, ursprung, människor med olika egenskaper och uttryckssätt trivs som fisken i vattnet.

I veckan har jag och Christer Lindvall haft träff med alla andra partier angående valstugorna inför valet 2018, varit med på fullmäktige, riggat vår monter på seniormässan Nolia (även bemannat) varit sekreterare på repskapsmötet, så nu ska jag bara få till protokollet så justerarna kan göra sitt.
I love it!
p.s
Roligaste kommentaren på fullmäktige av Christer Lindvall ( S) - Det ligger inte riktigt i min natur att be gråsten om ursäkt. ( diskussionen var om Apberget)








Sverker Olofsson som konferenser på seniormässan Nolia 






Inga kommentarer: