söndag 2 december 2018

Julkalendern är pågång igen.....

När jag 2017 i sep började som ombudsman i Umeå arbetarekommun, var det väldigt mycket som var nytt. Valrörelsen, hur man tar sig till jobbet och kollegorna. För att på något sätt ha koll på något, så tänkte jag att det skulle vara en bra ide att göra en julkalender med alla ordföringar i nämnderna. Sagt och gjort, det gjorde jag.
Jag fick jaga många av ordföringarna, men jag fick också lära känna dom väldigt bra. Så idén var inte så dum, även om det var svettigt.
Nu har det gått ett år och kalendern är pågång igen, så nu får ni lov att följa lucköppningarna hela vägen fram till julafton, kl 08.00 varje dag.
Men..... nått har hänt!
Jag spelade oftast in filmerna på min privata telefon, som har grymt bra kamera, la in filmen på Facebook via datorn och la in schemaläggning på när den skulle visas. På det sättet kunde jag bara fokusera på att göra luckor och dom visades med automatik.
I år  är det inte lika lätt och jag fattar ingenting, det bara jävlas.
Så om jag tyckte att 2017 var kämpigt att få ihop, så kommer 2018 års kalender att vara knöligare från min sida om jag inte löser problemet med att schemalägga kalendern.
I morgon är det en fantastisk lucka med Andreas Lundgren, ordförande i individ- och familjenämnden, men som jag jobbat i dag att få den schemalagd, det funkar inte. Vet inte om den är för stor, nätet är svagt, fel upplösning eller vad f...är det.
Så i morgon är det bara att ägga ut direkt från telefonen kl 08.00, det är det enda sättet som funkar. Och bara det är konstigt tycker jag.
Det är jäkligt störigt att det inte går att schemalägga från telefonen, det vore bra.

Men som äkta norrlänning så gillar man ju att det går lite tungt, det ska inte vara enkelt. Man cyklar ju helts opumpat i lite uppförsbacke, då känns det att man lever.

Jag ska till Stockholm onsdag - fredag, för att gå sista delen i ombudsmanna utbildningen, känner mig så peppad. Det är ett jäkligt skönt gäng jag går med och det är en väldigt bra utbildning. Sen är det lite lyxigt att någon gör frukost, lunch och middag till en. Behöver inte städa eller nått, bara supa in lärdom i vacker miljö.
Man blir trött det ska jag erkänna, men det är väldigt utvecklande och kul.











Inga kommentarer: