söndag 20 februari 2022

Från skoterkurs till verksamhetsberättelse på en helg!

 

Ibland snurrar jobb och privatliv ihop sig mer än vanligt till en boll som man inte riktigt vet var den kommer ifrån eller till vem man ska passa. Kollegor eller familj och vänner. Och vet ni ? Jag har som inga problem med det, snarare tvärtom. Många vill att jobb och familjeliv ska vara två olika "bollar". Jobb är jobb och hemma är hem. Men...När dom här två bollar blir till ett, mår jag nästan som bäst.

Helgen var lite så.....bollen sattes i rullning
Familjeutflykt med skoter, grillning och lek ute i solen, men barn, barnbarn och några till. Redan när vi skulle iväg från huset, så fick vi problem - hjälm. Vilken skulle jag ha? Den hjälm som jag har till motorcykeln verkade vara den som Pether har till skotern. Den som barnbarnen brukar ha fick jag inte på mig. Tanken börjar komma- måste jag ha hjälm, vi skulle ju bara en liten bit. Kanske kunde jag gå? Nä packpulkan hade vi inte på gården och vi hade lite grillgrejer som skulle med och dom var nog enklast att köra på skotern och lite för långt att gå med den packningen. Men utan hjälm? 
Då kickade jobbet in, jag sitter med ung som gammal och examinerar skoterprov flera gånger i veckan just nu. Jag kan bara INTE åka skoter utan hjälm och samtidigt messa om vikten av säkerhet och följa alla lagar och avtal. 
Det var bara att leta fram en hjälm, fanns inget annat. 
Sen på utflykten ville barnen bli dragen av skotern men spännband och pulka runt en liten liten runda. 
Ungarna hade jätte kul och jag stod och tänkte - är detta ok? 

Nu i skrivande stund tänker jag- är det så bra att jobb och vardag mixas i mitt huvud till en enda boll? För någon minut sedan tyckte jag det och tror nog att jag ff tycker det. Jo, jag är helt säker! 

I dag hade jag bestämt att vinterbada kl 13.
Har gjort det en gång tidigare, men varit med flera flera gånger, då vi erbjuder prova på vinterbad på Medborgarskolan ( jobbet) Första gången jag gick ner i en isvak var verkligen något speciellt. Kände direkt att det inte var sista gången. Jag blev pigg, otroligt pigg och glad. 
I dag följde syrran med sambo och mågen men, även dottern var med som fotograf. 
Vad var då orsaken till fotograf och dopp just nu. Jo jag vill ha en bild på vinterbad, med medborgarskolan mössa på huvudet- till verksamhetsberättelsen som skrivs just nu. 

Men här ska jag vara ärlig- vet inte om kortet till verksamhets berättelsen bara var ett svepskäl till att få orsak att bada eller om bilden till VB är det viktiga. Jag är inte helt säker på om min chef kommer att ta med bilden eller inte och det gör mig ingenting. Så badet kanske vara viktigare? 
Men oavsett så flätade jag snyggt ihop privatliv och jobb i tanken, återigen.
Badgruppen på Messenger vet att jag badade för kortet skulle och krävde också att jag la upp kortet i badgruppen. Det är gjort, så jag känner att jag är klar. 

Kan bara tillägga att vi har platser kvar på prova på vinterbad den 27 feb och 6 mars kl 13.00. Har ni inte prova så kan jag start rekommendera det. 
Det är en fysik och psykisk kamp som man går igenom. Hjärnan skickar ut alla signaler, impulser, tecken den kan - KLIV FÖR HEL...TE UPP! Det sticker och värker i kroppen och man går ändå ner. En match jag tycker ni ska gå med er själv. Sen är upplevelsen före och efter doppet otroligt individuellt, men detta är min beskrivning. Jag vill gärna höra din! 






Inga kommentarer: