onsdag 18 juni 2014

ÅRETS INDUSTRIMINNE 2014 - OLOFSFORS BRUKSMUSEUM

Vilken dag!
Tusen tack alla som kom för att dela detta ögonblick med oss. Jag tycker verkligen att det var en super bra dag, fylld med fantastiska människor, musik och tal. När man lyssnade på talarna - Jens Östensson (tidigare vd på OFAB och ordförande i stiftelsen),  Ulrika Grubbström (länsmuseum chef)  och Anders Wikström (ägare OFAB), så kände man hur många vi är som tycker att Olofsfors bruk är ett unikt och mysigt ställe. Det kändes bra! Vi kände oss lite mindre ensamma efter i dag.
Vi fick också rå om de tre representanterna från SIM (Sveriges industriminnes förening) som bodde hos oss över natten. Vid 20.00 i går gick vi in i hyttan och nagelfor alla bräder och industriminnen som finns kvar där. Väldigt lärorikt och fick med mig massa bra ha namn och ställen att besöka.
Dom var supernöjda och jätte glada över besöket här.
På kvällen då vi åt middag så kom en ur SIM gänget spelande på en säckpipa, magiskt! Vilka märkliga instrument.

I dag har jag fått börja ägna mig åt säsongen som flåsar mig i nacken. På måndag öppnar vi !
En hel del att fixa med innan dess. Men det brukar lösa sig.


Stolt pristagare!




Smeden Mia på visningen


 
 

Inga kommentarer: