måndag 16 juni 2014

Styrelsemöte och planering

I dag har vi haft styrelsemöte halva dagen. Både lättsamma
punkter och lite mer svårhanterliga punkter, som ett vanligt möte alltså. Har också tagit emot två konferensgrupper under sittande möte, det gäller att vara flexibel och en tolerant styrelse. Vid 12.30 gick några ur styrelsen och åt lunch på herrgården och några åkte hem. Sen började planeringen inför prisutdelningen i morgon. Vädergudarna verkar inte riktigt vara med oss, så vi började ställa ordning inne i stora festsalen. Det är inte kul att stå ute i kyla, blåst och regn och lyssna på varken  musik eller tal. Så beslutet att flytta in blev inte så svår.
 
Mitt i stöket så ser jag Holmsunds tvätt komma för att lämna ren tvätt och hämta smutsig tvätt (om det står ute) Det gjorde det ju inte. Nu gällde det att vara snabb i bena, med så stora löpsteg som en på 157 cm kan ta, tog jag. Över gräsmattan, viftande och hoande fick jag chaufförens uppmärksamhet. Släpade ut tolv säckar tvätt, chauffören undrade om vi hade högsäsong just nu? Nä, bara bra samlare. Skönt att jag fick iväg tvätten. 
 
Anita Sidenbladh och jag fortsatte att fixa med bord och dukar. Det kommer nog att bli bra.  I morgon fortsätter vi med sista piffet.
 
Vid 17,10 hade jag en guidning för en av konferensgrupperna. Som vanligt trevlig och bra grupp att guida. Dom var både från Stockholm, Göteborg, Umeå och Örnsköldsvik. Det är en bra spridning på dom. Vid 18,30då jag var klar sprang jag upp på herrgården och köpte hem middag, orkar inte fixa med middag nu. Skönt att herrgården är igång.
 
I morgon kommer ni att kunna se räckhammaren och kättingsmedjan igång och det är en upplevelse man inte vill missa. Jag lovar!
 
 
 
 
 
Stångjärnssmedjan

Inga kommentarer: