söndag 15 juni 2014

Hörselskadades förening



I dag hade jag en lite ovanlig guidning för både för hörselskadade, döva och hörande. Dom hade tolkning via en som skrev det jag sa och det kom upp på en skärm så dom kunde läsa.
Det som var lite ovanligt var nog inte det, utan att jag tänkte att det var enklas för dom som skrev och läste fick sitta på ett ställa. I vanliga fall så går vi runt på bruket och stannar till på minns ....få se nu....10ställen.
Så vi gick ner i hyttan och där skulle jag ha en timmes guidning stående på samma ställe.
Man blir så lätt trygg i att gå runt och veta nästan exakt vad man ska säga på de olika platserna man flyttar sig till. Men nu sattes jag på prov.
Men det gick bra !
Efter guidningen skulle gruppen äta på herrgården och då passade jag på att ställa in frukost till de tre tyska kvinnorna som ska övernatta på bruket och ställa ordning konferens lokalerna iför morgondagen då två grupper kommer.

Nu på kvällen har jag ägnat någon timma åt att få ihop alla papper till morgondagens styrelsemöte. Nu när det är klart ska jag snart hoppa i sängen och ladda batterierna för morgondagen.








Inga kommentarer: