lördag 14 juni 2014

Min lediga dag, är jag på bruket

Ja, vad gör jag när jag har en ledig dag, den enda dag jag kommer att vara ledig på 11 dagar. Jo jag åker och tittar på motorträffen på Olofsfors bruk.
Det är faktiskt det jobbigaste med mitt fantastiska jobb, att jag sällan kan njuta av bruket på min lediga tid som jag gjorde före 2012. För när jag är ledig måste jag få vila ögonen på något annan och släppa jobbet. För så fort jag kommer dit blir det alltid något som jag måste göra och som jag gör även om jag inte måste. I dag kom en man fram till mig och villa ha namn på ett arbetslag som finns på fota på bruket, han hade en släkting på fotot. Så vi bytte mailadresser och jag ska givetvis kolla om jag hittar namnen. Låste och släckte i hyttan när jag lix åkte förbi, för då slapp Anders Linne göra det. Hänvisade en barnfamilj till lekstigen och berättade lite om bruket.
Ja så blir det. Men i dag var en dag som jag verkligen ville uppleva. Så det var bara att packa ner barnvagn och barnbarn i bilen och åka till Bruket.
Jag åt också min lunch på herrgården, mega räkmacka. Så jäkla god.
Här kommer några bilder på de otroligt vackra bilarna som var utställda och människorna.
Bra dag!


Utställnings objekt


Människorna på utställningen, reportern Fredrik, vinnaren Anders Linne (och arrangör)Anders Linnes svärmor och fru Carolina Linne och publik.


Mega räkmackan- super god

Inga kommentarer: