tisdag 24 juni 2014

Första guidningen utan förbokning

Gästerna smyger på, några går omkring på bruket hela tiden. Känns kul!
Direkt på morgonen fixade jag för den konferensgrupp som kommer i morgon, skulle tro att dom är dom sista innan semestern, men vem vet.

Sen har turistsamordnaren varit förbi och fyllt på broschyrerna i infostället som vi har i museet och kartorna över besöksställarna i kommunen som sitter utanför dörren. Det är alltid bra att kunna skicka besökarna runt i kommunen och länet.

I dag har vi haft vår första guidning utan förbokning. Under säsong så guidar vi tisdag, torsdag, lördag och söndag kl. 14. Är det någon gång som det inte kommer folk som vill guidas så är det första eller sista veckan vi har öppet.
Men..... åtta stycken hade jag på min guidning i dag. Jätte kul! Och som vanlig - jätte trevlig grupp. Ett par hade så fin husbil, precis en sådan som jag vill ha, men stort garages och ingen överbyggnad. Jag frågade så klart om jag fick köpa den, och det gick bra - till hösten när dom kommit hem igen,  men den var nog lite för dyr för en enkel intendent tror jag :)
En par unga grabbar var också med på guidningen och när vi (Jonny) skulle låsa i kättingsmedjan vid stängning så var dom kvar och höll på bli inlåsta. Dom kom skrattande ner till informationen och berättade att det höll på bli en skräcknatt för dom :)



Det ska börjas i tid ....lucia 2014.

Inga kommentarer: