onsdag 25 juni 2014

I dag har vi två konferensgrupper på bruket. Det är så härligt när tursitbesökarna krockar med konferensgästerna. Jätte kul!
Till helgen har vi bröllop på bruket och jag har börjat städa i festlokalen efter prisutdelningen.
Nu får man göra allt mellan 08.00 och 11.00 innan bruket öppnar för allmänheten. Så lite intensivt blir det. Städa övernattnings rum, fixa toaletter, ordna bland broschyrer, kolla att allt står där det ska och inte minst tidkrävande- låsa upp alla byggnader :) Bruket är stort och det är många dörrar som ska öppnas och lampor som ska tändas.
Sen fick jag i ilfart fara till Umeå (revisorn) med en underskrift som behövde in akut.

På em har jag varit i bastun och ställt ordning. Då gick jag på baksidan ner mot ån och tittade och vet ni vad jag hittade där? Grodyngel, jätte många. Så glad jag blev, varför vet jag inte riktigt, men jag tror det har med barndomen att göra. Man fångade yngel och skulle försöka få dom att bli grodor i en hink eller någon balja. Vet inte om jag lyckades någon gång, men spännande var det. Sen är det en fantastisk utsikt från bastun. Man blir glad!

Nu ska jag gå och äta middag i herrgården! Så bra att dom har öppet till 18,00 varje vardag och 20.00 på helgen.




 
Ja jag fick inte bilden rätt väg????
 

Inga kommentarer: