torsdag 12 juni 2014

Lugnare dag i dag

I dag har det varit en betydligt lugnare dag. Efter jag sagt hej då till mina nattgäster - SPF Arvidsjaur så kunde jag sätta mig ner och fixa med sommarschema, fakturor, planera styrelsemötet på måndag osv.
Man känner när dom här lugnare dagarna kommer att är dom väldigt välbehövliga. Jag tycker det är kul med högt tempo, men man måste få mellanrum ibland. Och i dag har jag fått det!

Nu har vi städat ur SPF och väntar nu på fredag in ett nytt gäng på 21 personer som ska bo här i helgen. Dom vill ha guidning på fredagkväll.
Har en guidning på söndag, så helgen blir kort. Men säkert jätte trevlig!

Det har varit ett gäng och tittat på pelletspannan, både från Skottland, Norge och Sverige. Dom ville ha en kort information om vart dom var och med den informationen fick jag dom att intressera sig för brukets historia, så som kortade besöket vid pannan och följde med mig till hyttan istället. 1-0 till mig (sa pelletsgubben) som försökte få dom att stå längre vid pannan :)


Dom har haft desto mer att göra i herrgården i dag. Palten var populär!

Inga kommentarer: