torsdag 17 juli 2014

Dan före dan före semester

I natt har vi haft tre damer som övernattade hos oss, som är ute på en liten cykelsemester. Startade i Hörnefors och har nu cyklat runt lite. Besökte i går Järnäsklubb och sov då på Levar Hotell. Nu skulle dom snart skiljas åt, detta hade dom gjort i ca tio ås tid. Blev inspirerad, får se om man gör en cykeltur innan sommaren är över.

Ja nu har nedräkningen verkligen börjat inför semestern. Känns både bra och dåligt, man måste få komma ifrån sitt jobb så är det bara. Men samtidigt så vet man vilka spännande möten man missar och inte minst skrivandet i bloggen. Det har blivit lite som en väldigt kul och stimulerade grej det där med blogg.  Men eftersom jag ofta besöker andra sevärdheter och andra järnbruk på semestern, så kan jag ju faktiskt dela med mig av dom också.
Men det har verkligen varit en jätte bra säsong, säger jag precis som om den var över. Men jätte intressanta utställningar, roliga evenemang, vi fick till barnsmide under juli månad (har varit jätte uppskattat) otroligt många trevliga/intressanta mötet, nya äventyrsstigen har varit uppskattad, ja.... jag är super nöjd med säsongen än så länge. Jag har inte känt - det måste jag/vi rätta till. utan där kan vi vidare utveckla, det kan vi komplettera med nästa säsong. och då känns det som att det varit en bra mötesplats för folk.

I dag dök min vän sjökaptenen upp och jag fick en chans att tacka för blomman. Jag var säker på att jag aldrig skulle få tacka.
Han håller på med ett så spännande projekt hemma i Stockholm som rör konst, (han är super konst intresserad)  husbygge m.m., det kommer jag att följa med spänning. Och kanske kan vi sy ihop en träff i Stockholm någon gång med hans väninna - guiden, som han är så säker på att vi skulle ha mycket att prata om. Kul!

Nu på em kom Stefan Markström in cyklade på bruksinformationen och bjud upp mig till ateljén att titta på hans senaste verk. Se bilderna!


















Inga kommentarer: